Super Animal Royale Wiki
Advertisement

Terdapat beberapa game modes tersedia dalam Super Animal Royale. Mod permainan utama ialah mod permainan Animal Royale. Mod permainan lain, seperti S.A.W. vs Rebellion, The Bwoking Dead dan Mystery Mode sedang memutar mod permainan masa terhad. Dalam hampir setiap mod permainan (kecuali Private Matches), jika tidak ada pemain yang mencukupi untuk perlawanan penuh 64 pemain, pada markah 15 saat dalam pre-game lobby, permainan akan mengisi tempat kosong yang tinggal dengan Bots untuk pemain lawan. Pemain tidak boleh berada dalam skuad yang sama dengan bot. Jika pemain mendayakan pilihan "Isi" dalam mod permainan pasukan (seperti Duos, Skuad atau mod masa terhad), sebarang slot kosong dalam skuad akan diisi oleh pemain rawak.

Fail:Cross play option.png

Pilihan silang pada Xbox.

Pada versi Xbox, PS4/PS5 dan Switch, mainan merentas platform dilumpuhkan secara lalai. Pemain boleh mendayakannya dengan menyemak pilihan "Pilihan silang" dalam menu mod pilih.

Mod Haiwan Royale[]

Fail:Team Match Exit Prompt.png

Gesaan pengesahan yang memberi amaran kepada pemain tentang tidak menerima ganjaran jika mereka meninggalkan perlawanan semasa rakan seskuad masih hidup.

Haiwan Royale merujuk kepada mod battle royale standard di mana semua Super Animals mendarat di sekitar pulau untuk perang habis-habisan. Mod ini tersedia dalam saiz pasukan Solos, Duos dan Squads. Haiwan atau skuad terakhir yang berdiri adalah pemenang!

Dalam mod Duos dan Skuad, ciri-ciri berikut digunakan:

  • Pemain boleh membentuk Parti untuk menjemput orang lain bermain bersama.
  • Emote yang digunakan semasa berada di lobi menu utama akan dilihat oleh pemain lain.
  • Jika pilihan "Isi" didayakan, pasukan yang mencari perlawanan boleh digabungkan dengan pasukan rawak lain semasa lobi pra-permainan.
  • Pembunuhan hanya dikira dalam kaunter bunuh peribadi setiap pemain dan berikan no XP kepada ahli skuad lain.
  • Apabila meninggal dunia, ahli pasukan lain boleh spectated.
  • Menunggu semua rakan seskuad mati atau perlawanan tamat adalah satu keperluan untuk memperoleh ganjaran perlawanan.
  • Haiwan memasuki keadaan 'Tenggelam' apabila kesihatan awalnya berkurangan & satu atau lebih rakan seskuad masih belum tumbang atau mati. Mereka boleh dihidupkan semula oleh mana-mana rakan sepasukan yang masih hidup.
  • Bekerjasama dengan skuad lain dalam apa cara sekalipun adalah TIDAK dibenarkan, dan merupakan kesalahan yang boleh dilaporkan untuk Super Animal Mods menyemak.

Solo[]

Pemain lawan 63 haiwan Super lain. Ini ialah mod permainan Percuma Untuk Semua untuk Super Animal Royale. Berpasukan dengan apa cara sekalipun, TIDAK dibenarkan dalam mod permainan ini dan merupakan kesalahan yang boleh dilaporkan untuk Super Animal Mods menyemak.

Duos[]

Pemain dan rakan sepasukan lawan 31 pasukan lain yang terdiri daripada 2. Jika pasangan duo haiwan mati, mereka masih boleh memenangi perlawanan jika pasangan yang masih hidup adalah yang terakhir berdiri.

Skuad[]

Pemain dengan tiga lagi rakan sepasukan lawan 15 skuad lain. Jika rakan skuad haiwan mati, mereka masih boleh memenangi perlawanan jika skuad mereka adalah yang terakhir berdiri.

Mod Masa Terhad[]

Beberapa mod permainan berputar yang hanya tersedia untuk masa yang terhad. Mod ini biasanya dikenali sebagai Mod Masa Terhad (LTMs). Sejak Versi 1.4, S.A.W. vs Pemberontakan dan LTM Bwoking Dead berputar setiap minggu.

Mod Misteri[]

Mod permainan berasaskan skuad dengan riff rawak berbeza setiap permainan! Dalam setiap permainan, anda mempunyai peluang untuk mendapatkan salah satu daripada 7 mod permainan berikut;

  1. Bananarama - Peluru pistol ialah pisang, pisang bertelur lebih kerap, bom tangan/bom sigung dihalau, dan setiap kali hujan ia akan menjadi hujan pisang.
  2. Barat Liar - Haiwan super pemain memakai topi koboi dan senjata terhad kepada magnum, senapang memburu dan pisang. Khusus untuk mod ini, magnum dan senapang memburu tersedia dalam setiap peringkat jarang yang berbeza termasuk epik dan legenda!
  3. Senapang patah & Penembak tepat - Hanya senapang patah dan penembak tepat akan bertelur, tetapi ia boleh ditemui dalam setiap peringkat jarang dalam mod ini.
  4. Peluru Super Lambat - Semua senjata menembak dengan kelajuan peluru 50%.
  5. Peluru Super Pantas - Semua senjata menembak dengan kelajuan peluru 200%.
  6. Senapang Tangan Sahaja - Hanya pistol, dwi pistol, pistol yang disenyapkan, magnum dan deagles akan bertelur.
  7. Bunuh Dengan Satu Tembakan - Setiap senjata membunuh dalam satu tembakan. Perisai, bom tangan dan bom skunk dilumpuhkan dan kelajuan gas skunk dan masa amaran adalah 20% lebih cepat.

The Bwoking Dead[]

Mod permainan berasaskan skuad di mana 40 mangsa yang terselamat (Sebanyak 10 skuad) bekerjasama untuk mencuba dan melarikan diri dari pulau sementara jangkitan yang dikenali sebagai Cluckles merebak ke seluruh pulau. Orang yang terselamat mesti cuba untuk tidak dijangkiti oleh Cluckles sebelum penyelamat tiba. Pada akhir permainan, mana-mana mangsa yang terselamat di zon pemindahan akan diselamatkan dan menang. Jika haiwan dijangkiti oleh Cluckles, mereka bertukar menjadi Zombie Joes, yang mesti menggunakan kelajuan super dan kemahiran deria mereka untuk cuba menjangkiti setiap mangsa terakhir yang terselamat sebelum mereka melarikan diri dari pulau itu.

S.A.W. vs Pemberontakan: Mod Titik Kawalan[]

Mod permainan berasaskan skuad unik 24 lawan 24 di mana pemain dibahagikan kepada S.A.W. (Super Animal World) pasukan Keselamatan atau S.A.S.R. (Super Animal Super Rebellion) angkatan. Objektif mod permainan ini adalah untuk pasukan mengawal mata kawalan terbanyak sehingga mata tetulang musuh mereka kehabisan. Pasukan yang mengekalkan mata pengukuhan paling banyak menang, pasukan yang kehilangan semua mata pengukuhan mereka, kalah. Sistem berasaskan kelas baharu diperkenalkan dengan lima kelas untuk dipilih;Templat:WeaponTemplat:WeaponScout, Templat:WeaponTemplat:WeaponMedic, Templat:WeaponTemplat:WeaponAssault, Templat:WeaponTemplat:WeaponSniper and Templat:WeaponTemplat:WeaponHeavy, masing-masing dengan kekuatan dan kelemahan masing-masing. Pemain boleh menaik taraf kelas mereka dengan membunuh pemain musuh dan menyembuhkan rakan sepasukan. Pemain bertarung dalam salah satu daripada 8 peta pekat untuk menuntut kemenangan bagi puak mereka. Begitu juga dengan mod permainan The Bwoking Dead, pembiakan semula pemain dalam mod permainan ini.

Perlawanan Privat[]

Kini dalam peringkat ujian Beta. Mod ini tidak boleh diakses oleh semua pemain dan dikhaskan untuk acara Super Animal Royale Discord. Hos mempunyai kawalan bebas ke atas mod apa yang akan dimainkan oleh pemain dan boleh menetapkan had dengan senjata, kenderaan dan elemen permainan lain. Pemain boleh menyertai mod ini hanya jika hos acara memberikan mereka kod akses untuk memasuki perlawanan. Jika anda ingin menganjurkan acara Super Animal Royale, anda perlu menyertai Official Super Animal Royale Discord serverhere, navigate to the #events channel, look in the pinned message and fill out the form in the pinned message. (direct link to message here)

Mod Permainan Bersara[]

Mod permainan yang telah diolah semula atau dialih keluar daripada permainan.

Warisan S.A.W vs Pemberontakan[]

Perlawanan kematian berasaskan pasukan 32 vs. 32/menangkap mod permainan berdasarkan regu bendera. Pemain diletakkan dalam satu pasukan yang terdiri daripada 32 orang, (bot termasuk dalam pasukan pemain, tetapi tidak pernah skuad mereka) tetapi berada dalam skuad empat orang. Matlamat mod permainan ini adalah sama ada untuk menghapuskan semua musuh, atau berjaya menahan 3 daripada 4 bendera di sekeliling pulau untuk tempoh masa yang ditetapkan. Apabila salah satu daripada syarat ini telah dipenuhi, pemain dalam pasukan itu akan memenangi perlawanan tersebut. Kosmetik topi pemain akan sentiasa sama ada menjadi Topi Keledar S.A.W atau Topi Keledar Pemberontakan bergantung pada pasukan mana pemain itu berada. Jika skuad pemain tersingkir, mereka akan dapat mengumpul ganjaran mereka untuk perlawanan dan pergi. Mod permainan ini telah ditamatkan dengan kemas kini Versi 1.4 menukar mod permainan sepenuhnya. Lihat S.A.W. vs Rebellion untuk maklumat lanjut.

zh:比賽模式 ru:Игровые Режимы

Advertisement